Een jaar na de verkiezingen van 2022

Picture 3.jpgdinsdag 25 april 2023 19:52

Op 16 maart 2022 vonden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Het is nu een jaar later. Hoe kijkt de fractie terug op de verkiezingen en het eerste jaar in de nieuwe samenstelling van de raad.

Picture 1  Picture 2   Picture 4

‘Een prachtige taak

Ageet van Dijken; fractievoorzitter van ChristenUnie Midden-Drenthe: “Ik was bij deze verkiezingen voor de eerste keer lijsttrekker. In onze campagne hadden we een ontzettend goede dynamiek. We hebben bijvoorbeeld advertenties geplaatst een verkiezingsprogramma in gewone taal geschreven en meegedaan aan NL Doet. Helaas moesten we ondanks alle inspanningen een zetel inleveren en dat was op de avond van de uitslag best zuur.

We doen ertoe.

Ondanks het verlies zijn we niet bij de pakken neer gaan zitten. We zijn constructief in het overleg en houden van doorpakken. We zijn kritisch daar waar het moet en dat wordt gewaardeerd. Ik heb een prachtige taak, omdat ik kan bijdragen aan grote maatschappelijke onderwerpen. We hebben een fijne fractie en een bestuur dat achter ons staat. Maar we zijn er nog lang niet. We hebben nog een hoop te doen!”

We gaan over de inhoud.

Ik ben positief over het raadsakkoord: het gaat echt over de inhoud. Het raadsakkoord zorgt o.a. voor het betrekken van de samenleving bij belangrijke afspraken. Met het raadsakkoord hopen wij een voedingsbodem te bieden voor beter besturen. Maar het is wel afhankelijk van ieders gedrag.

Er is nog zoveel te bereiken’

We doen het echt samen. Het eerste jaar is positief verlopen. Dat geeft energie. In de fractie wordt goed samengewerkt. Ik ben bijzonder gemotiveerd om te werken aan een betere samenleving, aan een fijne buurt om in te wonen, een toekomst voor iedereen bieden, als fractie zorgdragen voor de natuur en oog hebben voor de regionale landbouw. Er is nog zoveel te bereiken en dat gaan wij met zijn allen doen. Voor gemeente en voor de mensen. Dat vind ik mooi aan dit werk.” Samen recht doen!

Reacties op 'Een jaar na de verkiezingen van 2022'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.